Augusti och nytt är hård- disken

Ja, nu har jag varit tvungen att införskaffa en ny hårddisk den andra var otroligt slö (långsam). Kunde sitta i cirka 5 - 10 minuter ibland mer innan jag kom in på den sida jag ville. När jag väl kom dit kastade den ut mig snabbt som tusan, så något lurt var det med den. Vissa dagar levde den verkligen ett eget liv, andra var den hur medgörlig som helst.
Men det är en del att trixa och fixa med innan man kommer igång igen. Den nya fungerar toppen bra "so far so good".
Efter storm och regn kom så solen fram, undrebart. Ska bege mig ut i trädgården och fixa färdigt norrsidan, hann ju inte färdigställa den då regnet och blåsten gjorde att jag och maken fick packa ihop verktygen och lägga ned den verksamheten.

Eftersom jag får så många skräpkommentarer på detta inlägg måste jag ändra rubriken ...

Take care out there ... ღ LottaM ...ღ

7 kommentarer:

Hero sa...

Sega datorer är inget vidare. Kan reta ihjäl mig på det. men nu har jag fått en Mac från jobbet och den är hur bra, och kul, som helst. skönt att lägga energin på positiva saker:)
trevlig helg!

Petit Eyekiss sa...

Stora grejor på gång i er trädgård. Spännande att se när det blir klart.
Hårddiskar ja... vi har en så liten, så fast vi har tömt datorn på alla bilder , filmer och andra saker, så är det nu, när jag har mobila bredbandet så trångt om plats att jag inte ens kan göra uppdateringar på vissa program.
Ska köpa mig en egen laptop, men väntar tills vi flyttar in till stan igen.
Kul att höra av dig igen, och ha det så bra, men ta det försiktigt med allt jobb!
Elisabeth

Maria sa...

Oj oj oj vad ni har jobbat på med er trädgård i sommar. Så fint det blir. Hoppas ni får färdigt allt innan vintern är här, men det är ju ett tag dit än...
Ha det riktigt gott!
Kram Maria

Gisan sa...

Så härligt! Nu slipper du en hel del teknikstress då förstår jag :-) Kramar...

Maria sa...

Hej, jag var in och kikade på hur man röstar i tävlingen och jag förstår vad du menar. Det var inte helt tydligt, men jag tror att du bara skriver ett inlägg om att du tex röstar på Nr:3 (som är min bild) men det fanns många fina bilder med:)
Ha en riktigt trevlig lördag kväll!

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Hej Lotta!
Så kul att hitta dig här! Jag får komma tillbaks, måste ut och plantera lite lökar nu!

Ha det gott! kram H.

Maria sa...

Hej,
Eftersom din blogg är en av de bloggar jag följer vill jag bara meddela att
nu är det nytt liv i Sverige och en ny blogg.
Välkommen in på ett besök till http://norrkopingsblogg.blogspot.com/
Ha en trevlig fredag!
Kramar Maria