Här händer inget ...

NEJ, här på bloggen har det varit alltför tyst. Av någon anledning har jag inte orkat skriva och vara närvarande, får väl försöka ändra på detta nu.
Men visst händer det en massa omkring mig och nu kände jag att det var dags att återge lite av de olika vardags händelser som jag varit med om eller sett med egna ögon.
Episod Nr 1.
Maken och jag var ned till ett litet shoppingcenter i närheten av där vi bor för att göra en del inköp. Sagt och gjort vi fick uträtat det vi skulle och sätter oss i bilen för att fara vidare.
Stopp vänta säger jag då jag får se en man komma gåendes fort, han rusar in i ett sådant utrymme där det förvaras kundvagnar och ser sig omkring, vad ser jag då ... Jo, mannen ifråga halar upp ett av sina byxben och ut strumpskaften plockar han fram troligtvis stulna prylar, och om inte det var nog så gör han likadant med det andra byxbenet även där plockas det fram en del prylar. Vad det exakt var för något vet jag inte.

Episod Nr 2
Jag själv var ned och handlade i en affär. Står i kassan och betalar, på väg ut ser jag en pensionär plocka på sig två rullar med plastpåsar sådana som man lägger frukt i. Säger till honom att det där är stöld. Gubben svarade mig -javisst, och fortsätter, som om inget hade hänt.
Fattar NADA, vet inte vart vårt samhälle är på väg.
Ja det var lite ur in vardag.

Take care out there ... ღ LottaM ...ღ
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Petit Eyekiss sa...

Välkommen tillbaka Lotta: Jag har saknat dig!
Mannen som hade tagit prylar. Hur sjutton fick han dom att stanna kvar? Hade han "äppelknyckarbyxor"?
Pensionären som snodde plastpåsar skulle nog ha dom till sina sopor, eller så hade han lite Alzh.
Ha nu en fortsatt skön sensommar. vi ger oss iväg på bilsemester på tisdag. Mobila bredbandet funkar inte överallt, så det blir kanske lite tyst någon vecka.
Ha det gott
Elisabeth

Menageriet sa...

Ha Ha Ha!
Det är inte lätt att vara en fattig pensionär.
Ibland finns det inte så mycket att skriva om och inte verkar det som om det är några som intresserar sig heller. I alla fall på min sida!
Kul att få ett livstecken från Dig.
♥ Må så gott! ♥