Inköp till trädgården ...

Har varit på Hornbach i Göteborg, vilket jag är mellan varven för att kolla in växter och annat kul till trädgården och där har jag då stött på en "Japansk lykta" inte blomman nu utan en trädgårds dekoration och nu var den på "REA" jag kunde ju inte motstå utan ringde maken och frågade om det var OK att köpa den.
Nu står den i vårt garage och inväntar på att få komma ut i trädgården. Håller på och skissar på en "japansk trädgård" inget stordåd utan lite enkelt, men med den dekorationslyktan måste det nästan bli något i hästväg.
Var ned i garaget och tog några foton så ni får se vad det är jag köpt.
klickbara foton ...
Den är i två delar och ska sättas ihop när den kommer ut i trädgården och blir då ca 1 meter hög. Galen ja, jag vet hi hi hi ...
Här har jag hittat en bra sida om just Japansk trädgård. Vilka växter som hör till och andra saker man bör tänka på.

Take care out there ... ღ LottaM ...ღ
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Gisan sa...

Galet vet jag inte... Den föll jag för direkt. Nu har jag ingen egen trädgård. Men jag kan mycket väl tänka mig att jag skulle kunna ha den i min trädgård om jag hade en =) Kramar...