Dagarna går fort ...

... när man är (lycklig) glad sägs det.
Numera känns det som tiden inte riktigt räcker till. Håller fortfarande på med vår grävning av muren på norrsidan och planeringen fortskrider. Jag har ju börjat jobba lite smått och det tar sin tid att komma in i. Så nu får ju trädgården stå tillbaka de timmar jag jobbar. Det är väl både på gott och ont. Några nya foton har jag heller inte hunnit med att ta.
Men lite tokig som jag är rusade jag ut mellan dropparna och tog några foto.
klickbara foton
Här är min lilla kulle (Floras Kulle) av växter som jag vill spara för framtiden och de kommer så fint. De har stått i stora vita spänner från förra våren, kände att det var dags för dem att komma ur dessa trånga behållare. Där är dagliljor, fackelliljor, alunrot, en rosenbuske som jag inte vet namnet på och hostia tror jag de heter mitt betong gjutna fågelbad. På första fotot borta vid den röda trädgårdsmöbeln har jag fler växter som står på tillväxt i väntan på annan plats.
Idag är ju en lite mer gråmulen dag med inslag av regndroppar, visserligen är trädgården som finast då den är nytvättad av regnet. Grönskan blir liksom grönare på något underligt sätt. Doften av regnet eller efter regnet är inte heller så fel, det luktar friskt och rent. Det gillar jag. Ha en bra dag ...

Take care out there ... ღ LottaM ...ღ
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

"Lillagul" sa...

Ser ut att bli mysigt när det är klart !
Här är det också mulet o lite regnskurigt idag :(
Det positiva är ju som du skriver att det dammar av det gröna o luktar gott :)
Ha en fin onsdag !

Anette sa...

Vad härligt att du har kommit igång med trädgården igen. Blir lite avundsjuk på ditt fina fågelbad! Jag kommer aldrig till skott med att göra något eget. Blir också lite avundsjuk på ditt regn. Det hade behövt en skur i min trädgård.

Ha det så bra. Kram Anette