Torsdagsreflektion

Vecka 16 – 2010,
Träning på Curves är ett måste för mig, känner att man kommer igång på ett helt annat sätt efter ett träningspass. Tränar gör jag varje tisdag, torsdag och lördag. Det ger så mycket extra energi. Man får focus och mer ork på någotvis.
Ägnat hela veckan åt att tvätta alla gardiner och putsat alla fönster, plus att de har kommit på plats igen.
Veckan går mot sitt slut, men än är det några dagar kvar. Helgen som kom och gick passade vi våra två andra barnbarn, deras föräldrar var på hemlig tripp och firade faderns födelsedag. Det är så mysigt att få rå om den en helg. Fixa lite lördagsmys, popa lite popcorn, det äldsta barnbarnet gillar verkligen att dippa grönsaker så även det gjord vi.

Grannfrun har retat upp mig riktigt rejält.
Efter en lång weekend med barnbarn blir man rätt trött av allt stoj och lekar och vi kände att vi behövde vila en stund efter att vi kommit hem vilket maken och jag aldrig gör annars. Vi satt i TV-soffan och lurade lite, somnade till. Nu hade vi ju varit borta hela söndagen och hon ville ha en påskrift för byggnation av sitt garage. Bråttom som det alltid är och allt måste det ske genast även om vi inte är hemma så galopperar hon och mal på om allt och inget. Men nu har hon tagit ett för långt kliv in i mitt liv.
Hon kommer ALDRIG entré vägen utan kommer ALLTID upp på vår altan och kikar in genom fönstren om vi är där, därefter knackar hon på altandörren. Detta är inte första gången utan tredje eller fjärde gången. Saken är den att de är nyinflyttade och då visar man väl lite respekt för varandra eller? Satans förbannad blev jag och jag kände att jag inte kunde släppa detta. Måste bara skriva av mig det. Det känns skönt att få ventilera sin ilska, frustration här på bloggen.

Som jag skrev i att annat inlägg så var vi och beställde stenen till gångar och murar och kom på onsdagen igår.

Väntar med stor spänning på när vi kan börja. Ja det var lite om vad jag reflekterat över veckan som gått ”over and out”.
Ha en bra torsdag alla besökare.

Fler torsdagsreflektioner finns hos Carina/Sinneskatten
Take care out there ... ღ LottaM ...ღ
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

5 kommentarer:

skogsfrun på dal sa...

Kikar in genom fönstret! Blä så dåligt maner. Du får uppfostra henne. Öppna inte altandörren utan vanliga entrén. I värsta fall blir det fingret...ja det som pekar menar jag -mot entrén;-))

LottaM ..ღ sa...

Ja nu blev jag riktigt förbannad om jag får lov att säga så ...

Erik "Semlan" sa...

Den där grannen verkar vara en sanitär olägenhet. Förstår att du blir sur. Din granne behöver uppfostras! Du får säga åt henne, vanliga entrén är det som gäller. Hoppas det löser sig. :-)

sinneskatten sa...

Relationen med grannar kan vara besvärlig.
Jag förstår dig hu vad fb jag skulle bli.

ninoj sa...

Du har verkligen haft fullt upp hela veckan. Synd bara att ni blev störda mitt i den välförtjänta vilopausen.