Torsdagsreflektion

Vecka 15 – 2010,
Nu har åter en vecka gått och den inleddes med ett strålande väder på fredagen, men på lördagen var vinden riktigt kylig, tog en liten promenad med barnbarnet som vi hade passat över natten och söndagen var riktigt bra väder. Enligt meteorologen skulle det bli bra väder över helgen, men så var det inte. Har varit och gjort mina träningspass för denna vecka, som gör så gott för kropp och själ.

Eftersom hela trädgården är uppgrävd efter dränering och borrning för bergvärme, detta gjorde vi våren 2009, kommer trädgården att byggas upp på nytt. Detta är ett av MINA stora projekt.
Så planering av trädgården står högst upp på listan av alla görandenjust för tillfället och kommaer att så vara en tid fram över. Kikat runt på lövträd och buskar som jag kommer att plantera.

Bilden lånad från Plantagens hemsida och det är en Rönnsumak.
Vill ha en rönnsumak av dem fanns det massor i USA, de växte längs vägen mellan New York och Allentown bara ett måste (tillägg inköpte en på söndagen), ormhasseln med sina vacka snirklande grenar, hängkatsura som doftar så gott av pepparkakor på hösten när löven faller av, en pärlbuske och givetvis en havtorn att få plocka dessa bär till gelé och andra nyttiga saker, sedan finns det många andra som också ligger mig varmt om hjärtat och de har jag sparat på min lista.

Blommor är också något som jag kikat på men de flesta finns ju redan. Har sparat de gamla plantorna som jag ville behålla, så de är ju ingen brådska med. Får ju ta tag i de stora planteringarna först, därefter kommer fin liret med blommor. Stenar till murar och gångar är beställt, men det är för tungt för mig är bara med och dirigerar hur jag vill ha det. Ja, det är lite av vad jag gjort denna vecka som gått. Hoppas Ni haft det lika bra som jag. Bara gillar läget nu när våren äntligen tagit fart.

Kika in hos Carina/Sinneskatten för fler torsdags reflektioner.
Take care out there ... ღ LottaM ...ღ
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

7 kommentarer:

Helena sa...

Låter som ett omfattande men väldigt roligt projekt. Lycka till! :)

Anonym sa...

Tjineling!!!

Hugaligen vilket projekt. Då vet Du vad Du ska göra.

Ha de gôtt //SVEA

Gun-britt sa...

Det är kul att göra saker som man är intresserad av.Då vet du vad du ska
göra.Ha en bra dag.

sinneskatten sa...

Härligt med ett trädgårds projekt.
Rönnsumak är ett tjusigt träd grannen har ett.

Maria sa...

Vilket projekt du har framför dig... Men kan tänka mig att du tycker det är roligt, och fint kommer det ju att bli då allt är färdigt.
Lycka till med trädgården!
Ha en fin kväll!
/Maria

mariannlostinline sa...

Så roligt det låter, även om det säkert är jobbigt också. Lycka till med ditt stora projekt!

LottaM ..ღ sa...

TACKA ER ALLA FÖR ERA KOMMENTARER OCH ÖNSKAR ER EN SKÖN FREDAG!