Leveransen av sand och sten

Nu har vi fått en liten del av materialet till våra gångar och murar. Det är sand och grus som kom först. Nu har resterande oxå kommit stenar till murar och gångar. Passade på att ta några foton, jag dokumenterar allt.
Åh, så kul, man vill dra igång genast men det är ju mycke förarbete innan de första stenarna kommer på plats. Det ska grävas och mätas, så man får rätt lutning och att vattnet rinner år rätt håll för det får ju inte bli stora pölar kvar när det regnar.

Själv är jag redan på nästa etapp och det är ju växterna som maken tycker är oviktigt. Ja, ja så är det väl för de flesta av oss, vi kvinnor ägnar mer tid åt utsmyckningen.
Igår letade jag upp vårt gamla smidesstaket som jag tänkte använda som en portal från garagetrappan och upp till trädgården. Portalen vill jag ska vara som en markering, inramning att här kommer man in i trädgården och på var sida om den låta mina kaprifoler klättra upp på den. Jag har ju sparat växter som varit på andra platser i trädgården. Bilder på detta har jag inte ännu men det kommer, det är ju på planerings stadium än så länge.
Nu i skrivande stund vräker regnet ned, men det är ju april och då är vädret verkligrn nyckfullt. Det var allt för idag "over and out".

Take care out there ... ღ LottaM ...ღ
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Detta låter spännande,det blir fint när allt blir lagt av sten o grus. Vad skönt att maken inte är för intresserad av växter, härligt att få husera som man vill utan kommentarer,de kan gärna få hålla i spaden..........
Kram Gudrun

LottaM ..ღ sa...

Gudrun ...
man vill ju gärna att de gillar de växter man väljer ut. För de har ju åsikter om en dem.
Ha de gott

"Lillagul" sa...

Mycket grus blir det :)
Blir säkert jättesnyggt när det blir färdigt med blommor och allt.

Petit Eyekiss sa...

Ser härligt ut. Det kommer att bli superfint

Elisabeth

Anette sa...

Visst måste det vara härligt ändå att arbetet är klart och nu är det "bara" återställandet kvar! Ska bli kul att se hur det fortskrider.
Här var det vitt i morse, men nu skiner solen igen. Det är som det är med snö i april och det var vansinningt torrt och gräsbränder har det varit här i trakten. Till och med på vårt område häromdagen. Så nu känns det lite bra med blötsnö trots allt!
Ha det så gott. Kram Anette