Dator haveri ...

Datorn den stationära vill inte vara med längre, han/hon, den/det, känner sig sliten och utmattad. Den har krånglat en längre tid och nu är det väl dags att tacka för denna tid och låta den vila för tid och evighet.
Den stänger ned sig utan att jag gett det kommandot, den går ned i viloläge inte heller det har jag bett om. Datorn har helt plötsligt fått ett eget liv, ett som inte jag var beredd på och inte vill ta del av.
Har tömt den gamle (datorn) på alla foton och texter som jag vill spara. Visserligen har jag ju laptopen att ta till ... men , men det är inte det samma. Det är bara en tidsfråga till min gamle tro-tjänare snart går ur tiden, den har ju några år på nacken. Snyft, snyft, snyft...

Får vara glad så länge den håller ihop i alla sina beståndsdelar och för varje start jag gör. Än så länge är den "still going stong".
Annars är det trädgården som väntar på att tas om hand, med allt som ska göras där. Det kommer jag att skriva om och visa bilder på, så jag försvinner inte helt. Det får väl bli från laptopen. Får väl hoppa över några foto teman eller kanske inte. Det är ju bara tre stycken jag deltar i. Det får tiden utvisa.

Take care out there ... ღ LottaM ...ღ
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

Maria i Sennan sa...

Fy för den lede...har ju gått igenom denna delen av datalivet..inget roligt..men det brukar ju lösa sej..Maria

Maria sa...

Det är inte roligt när grejerna inte vill vara med längre. Hoppas den håller ett tag till innan den lägger ihop helt. Jag har en laptop och tycker det fungerar alldeles utmärkt, men har å andra sidan aldrig haft nåt annat, så jag har inget att jämföra med.
Jättefina bilder!
Ha en bra dag!
/Maria