Tema fredag - Tecken

Vecka 12 - 2010,
Fredags temat är denna vecka tecken. Det finns ju olika tecken för det mesta.
Som vanligt så googlade jag på ordet tecken och fick upp detta.
tecken
1 gest, åtbörd, vink, signal
2 symbol, symbolisk figur, märke, kännemärke, beteckning, emblem; stjärnbild, konstellation
3 symtom, yttring, bevis, uttryck, kännetecken; förebud, omen, varsel, järtecken
4 dominerande stämning, stämning; signum, signatur

klickbara foton
De här symbolerna, tecknen eller märkena kommer nog de flesta av oss ihåg.
Titta på fler tecken HÄR
Take care out there ... ღ LottaM ...ღ
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

16 kommentarer:

Rantamor sa...

Fina skyltar det där och det retar lite i hjärnans celler att detta har jag sett förut.
Kul bilder. Har du varit på ett bil museum???

Ha d gott.

Marie Höglund sa...

Oj vilken nostalgitripp. Fin fina skyltar.

Monica o Jacob sa...

Här var det skyltnostalgi på hög nivå, nog kommer man ihåg dessa mackskyltar alltid;-)
Ha en skön fredagkväll;-)

Della sa...

Kul och annorlunda! Det är fina skyltar det där. Ha en bra fredag!

Cecilia Artista sa...

Härliga skyltar du visar upp! Bilen går inte av för hackor den heller!

mimmi sa...

Det var ju jätte fina bilder på temat ..men bild nr 2 blir min favorit .. då jag älskar gamla bilar :)

Misswhatsit sa...

Härliga bilder och många tecken också. Den röda bilen gillar jag skarpt.
Tack för kommentaren och ha en skön fredagskväll!

Jah Hollis sa...

Snygga skyltar. Det vackra Caltexmärket, med den röda stjärnan, har jag faktiskt på en tröja.

Tinkerbell ... sa...

Det var verkligen nostalgi må jag säga!!! Riktigt roligt att få se dom igen ... Tack!!!

Hedwig sa...

Oh ja, de gamla kära bensinstationerna, nu är allt så internationellt och lika.

anki sa...

Snyggt fotat :) och vilka tecken du visar här, nostalgi i stor skala..
bra tolkat

ha en skön helg

Pumita sa...

Men Lotta! Har du snott min pump?! *asg* Den där bilen är sagolik!

@nemonen sa...

Jag känner igen dem alla. Vackra skyltar och jag blev nostalgisk som bara man kan.Bra val

Mona sa...

Åh, den röda bilen är ursnygg! Och nostalgisk blir jag när jag ser de gamla skyltarna.

sinneskatten sa...

Bp´s skyltar det hade pappa i garaget undrar varför?
Härlig nostalgitripp!

Gisan sa...

Åh så glad jag blev av BP-skylten. Min första "riktiga" kärleks (i tonåren) föräldrar hade en BP-mack och det märket är därför förknippat med kärlek för mig =) Kramar...