Tema fredag - Nostalgi

Vecka 10 - 2010,
Nostalgi är temat idag hos Carina. Slog upp orde nostalgi och fick dessa svar.
nostalgi
(melankolisk) längtan tillbaka, trånsjuka, vemodstrånad; hemlängtan

Det finns många platser jag vill se igen och många nya platser att upptäcka. Men störst är nog en nostalgi tripp till Australien igen.
Kan riktigt känna hettan, alla dofterna, alla ljuden när jag ser dessa foton.

Sedan alla dessa fantastiska växter som finns och dess dofter. Underbart!

Volvo museumet bjuder på verklig nostalgi med alla sina fantastiska bilar.
Det blev lite mer än en bild idag men ibland går man igång på minnen från forn stora dar ...
Forona är klickbara som vanligt. För Er som vill se fler nostalgiska foton hos fler deltagare klicka HÄR
Take care out there ... ღ LottaM ...ღ

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

8 kommentarer:

mimmi sa...

Va härligt .. tänk att få vara där .. jag kan förstå att du gärna vill tillbaka dit igen :) härliga bilder som ger oss en återblick :)

Pialotta sa...

Jag förstår du får en längtan tillbaka med din Australienbild.. Min sons sambo var ju i det stora landet i tre veckor för några månader sedan och självlart är det hur stort som helst.. vill gärna åka tillbaka dit:)
Ha de gott denna fredag oxså/Pialotta

Rantamor sa...

Ja man kan ju verkligen längta tillbaka till ställen man varit på. Och nostalgi är ju att minnas smaker och dofter.

Hoppas att du mår bra idag, och inte har så besvärligt med dina ögon. Styrkekram.

Ha en bra dag.

Erik "Semlan" sa...

Gillar din tolkning om platser man besökt. Visst är det en form av nostalgi! Jag längtar själv tillbaka till en del platser... Men en del ställen kanske mår bäst av att ha i minnet och inte återbesöka? Jag vet inte. Men Australien verkar vara super, det finns på min egen "gärna göra"-lista. Ha en skön helg!

Pumita sa...

Jag förstår att du längtar tillbaka till Australien! Blir alldeles grön av avund. *suck*

Gisan sa...

Wow vilka bilder! Kramar...

Wildhearts sa...

Jättefina bilder! Förstår verkligen att du kan bli nostalgisk på att åka till Australien igen.

sinneskatten sa...

Vilken bil! att besöka det landet vore otroligt, men jag vill inte flyga så långt och att cykla verkar ta för mycket tid i anspråk.