Mycket har hänt

Som sagt mycket har hänt sedan jag var här inne och skrev.
Måndag (1 Mars) för en vecka sedan var jag på en kontroll hos min dietistsköterska och det slutade med att min läkare skrev en remiss och att jag absolut måste till sjukhuset för en mer ingående kontroll. Så ett besök på akuten resulterade i en veckas sjukhus vistelse. Mitt blodsocker hade slagit bakut och rusat i höjden. Var uppe i 32,4 när det egentligen ska vara under 5. Har klarat mig länge på bara kosthållning tidigare. Nu har jag fått börja med sprutor för att hålla blodsockret nere, plus att det tagit synen på mig, hjälper inte ens med mina glasögon. Så upptäcker ni stavfel och annat konstigt så beror det på att jag se mycket dåligt. Men enligt läkaren så ska synen stabilisera sig och jag ska åter kunna se något så när, bättre än just nu i alla fall.

Take care out there ... ღ LottaM ...ღ

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

6 kommentarer:

Pennelina sa...

Uff då! Jag hoppas det ordnar sig... fort! Det är inte trevligt när hälsan trasslar.

Kram från Pennelina

ormbunke sa...

Jag blev ledsen att höra att du har det jobbigt. Hoppas att du nu med behandligen blir bättre.Hoppas att du fortsätter skriva. Krya på dig och många kramar från Anita

Anette sa...

Ojdå, det var inte bra! Hoppas det snart blir bättre. Måste vara jobbigt att inte se ordentligt också, men jag hittade inga stavfel;-) Fast det är förstås sent på kvällen och utan glasögon......Kram Anette

Maria sa...

Förstod att något hänt då du inte varit här och skrivit på ett tag.
Jag hoppas verkligen att din syn stabiliserar sig så du får se bättre.
KRYA PÅ DIG!
Kram Maria

Petit Eyekiss sa...

Jag förstod att något hade hänt. Saknade sig.
Konstigt det är, jag var också på läkarkontroll för en vecka sedan för att kolla sköldkörteln. Då visade det sig att mitt socker hade stigit sen sist. Ingen fara, men jag får passa mig.Ligger precis på gränsen.
Nu skippar jag kolhydraterna, så får vi se hur det ser ut om några månader.
Jag hoppas att dom snart får ordning på dig, med medicin och så. Ser fram emot att du snart är i farten igen.
Kramar
Elisabeth

Gisan sa...

Men kära vännen! Här har jag inte hängt med alls! Så fruktansvärt jobbigt för dig. Tänker på dig och skickar varma kramar...