Tema fredag - Energi

Vecka 8 - 2010,
Energi är ämnet för fotoutmaningen tema fredag. Det finns ju hur mycket som helst på energi. Valet blev en arkivbild av en väderkvarn från Mariebergsskogen i Karlstad. Energin för återhämtning får jag från mina promenader och träning på Curves.

klickbart foto
Kika in till Sinneskatten för att titta på fler bidrag eller kanske deltaga själv. Klicka på länken här - så kommer Du dit.
Take care out there ... ღ LottaM ...ღ

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

15 kommentarer:

Misswhatsit sa...

Vilken vacker bild! Dessutom ren och riskfri energialstring.
Den ger också sommarkänsla, vilket man verkligen längtar efter just nu.
Ha en skön helg!

Monica sa...

Fint foto på ren energi;-)
Ha en trevlig helg;-)

mimmi sa...

Ja den har jag sett många gånger när jag har varit i Mariebergskogen här i Karlstad :) Vi brukar gå dig flera gånger varje sommar och gå runt och titta på djuren och så fota fåglar förstås :)Men i vinter har jag inte varit där än ..men det blir nog snart en promenad dit igen :)

Jah Hollis sa...

Ett gammalt fint vindkraftverk, den där kvarnen.

Solvarm sa...

Hej Lotta!

En härlig gammal väderkvarn, mysig bild.

En skön helg önskar jag dej,
Irene

Marie Höglund sa...

Vindkraft är bra och en miljövänlig form av energi :-)

Pialotta sa...

Väderkvarnar är så himla vackra och som tur är så finns det en hel del bevarade. Promenader är bra för kropp och själ.
Trevlig fredag till dig:-)

Maria sa...

Detta var en fin väderkvarn! Jag har varit i Mariebergsskogen i Karlstad men aldrig tänkt på att det funnits en väderkvarn där, hmmm...
Kram Maria

Camilla (Rantis) sa...

Vackert foto på ett vackert hantverk som dessutom ger ren energi!
Önskar dig en underbart skön helg!

Rantamor sa...

Jag har nyss läst din fredagsvits. Hahaha den va bra, förstår att det tog tre dagar innan synen kom åter.

Ja tror dig när du säger att du får energi av dina promenader och träning.
Själv är jag lite lat med nån återkommande träning. Men tar nästa varje dag en timmas promenad.

Ha en bra fredag.

Hedwig sa...

Den typen av väderkvarn har jag inte sett förut. snyggt. Kul att man tar tillvara sådana byggnader, så våra datoriseradetelningar får se hur det var förr.

Ladyinblue sa...

Hejsan, vilken fin väderkvarn du har fotat. Den kan säkert ge en hel del energi likaväl som promenaderna m.m.
Visst har de Aloe Vera också: Aloe Vera Juice Naturell,Aloe Vera juice är certifierad enligt det oberoende rådet IASC (International Aloe Science Council), vilket garanterar dig produktens innehåll och renhet och även: Aloe Vera Gel. De är superbra.

Om Du vill veta lite mer eller så, så finns minemail under profilen.
Ha en trevlig helg/ Ulla

sinneskatten sa...

En bild att njuta av, tänk vad energi den gav.

Wildhearts sa...

Sommar och miljövänlig energi. Kan inte bli bättre! :)

Mona sa...

En mysig gammal väderkvarn. Fin bild!