Fredags Vitsen

Fredags Vitsen - Dags för en rolig-, tråkig-, snuskig-, barnslig-, historia av varierande kvalite. En del dåliga och en del bra, det beror på den som läser dem...

Löneförhöjning
Hej, Jag heter Pette-Niklas och begär löneförhöjning av följande skäl:

- Jag utför kroppsarbete
- Jag arbetar på stora djup
- Jag störtar, med huvudet före, in i mitt arbete
- Jag har aldrig ledigt på helger
- Jag arbetar i en fuktig omgivning
- Jag får inte betalt för övertid
- Min arbetsplats är mörk och har dålig ventilation

Käre Petter-Niklas
- Efter noggrannt övervägande av din begäran har ledningen kommit till slutsatsen att avslå densamma av följande skäl:

- Du arbetar inte 8 timmar i sträck
- Du somnar redan efter kortvarigt pass
- Du följer inte alltid ledningens arbetsanvisningar
- Du arbetar inte alltid på din, av ledningen, anvisad plats utan uppehåller dig oftast på andra platser
- Du tar inget eget initiativ utan måste sättas under press och bli vänligt behandlad innan du överhuvudtaget börjar arbeta
- Din arbetsplats är tämligen smutsig då du lämnar den
- Du följer inte alltid säkerhetsföreskrifter, t ex användandet av skyddskläder
- Du går i pension långt före 65
- Du tar aldrig några dubbelskift
- Du lämnar ibland din arbetsplats utan att ha slutfört ditt arbete
_________________________________________________________

Take care out there ... ღ LottaM ...ღ
Andra som bloggar med , , , , , - http://intressant.se/intressant

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha ha .... den var bra.//SVEA

Vinterträdgården sa...

:)

Anette sa...

;-D Jättekul! Trevlig helg. /Anette

Marie Höglund sa...

Ha, ha, ha. Såååååååååååå bra!!!!
Tack för den Lotta.

Anonym sa...

Härligt att få skratta lite gött.Ha en mys helg
Gudrun.

Maria i Sennan sa...

Stackars "lille man"..vi e ganska stygga vid dom ;0)..Maria

Rantamor sa...

Så sant så..hahahaha
Tack för den historien,bra att få sig ett gott skratt.
Nä nu är det dags att väcka den os trötta guuben och göra en lite sen frukost. Ska smaka gott.
-19 ute burr burr. Vi har inte haft tösnö på hela vintern. Vi har bara en massa lappsnö!!

Ha en god lördag.

Petit Eyekiss sa...

Ja du Lotta, den gillade min sambo också:-)
Vi skrattade hjärtligt båda två!
Ha en Mysig helg!
Elisabeth