Bak två dar i rad

Bakning två dar i rad igår var det bullar med avbräck av yngsta dotter som kom på besök med sin lilla dotter så himla kul när de kommer. Den lilla passade på när mormor inte var med ...

... att ta hårt bröd ur lådan under spisen, snabb som en vessla och bara skrattade hela tiden. Väl medveten om att hon inte fick göra så. Testar hela tiden.
*
Idag (torsdag) stack jag och tränade på "Curves", passade på att handla lite.
Hem och baka lite långpanne-bröd med solroskärnor, pumpakärnor, russin och tranbär, smakade himmelskt gott om jag får säga det själv. Hade så många olika mjölsorter kvar slog ihop dem och de funkade jätte bra.
*
Take care out there ... ღ LottaM ...ღ

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

5 kommentarer:

Solvarm sa...

Hej Lotta!

Vilket litet charmtroll ditt lilla barnbarn ser ut att vara.

Vad gott med hembakat bröd, du verkar vara en mästare på bakning.

Må gott, önskar Irene

Veronica sa...

Är bara tvungen att skriva här trots att jag tänkt att skriva på ditt hantverk som jag tycker var en bra tolkning. Men lillan här var ju bara för sockersöt, sååå fina bilder =)

Rantamor sa...

Kikade in och fick se en liten solstråle som norpade mormors tunnbröd. Så söt och jag tror att mormor också skrattade. Fina foton.

Ditt och Datt sa...

Här var det TVÅ godingar idag!
En sån liten sötnos Du är mormor till. Tänk så roligt det är att hitta på saker som man inte får göra.
Hur gammal är hon? Min dotters yngsta är 14,5 månad och hittar också på en hel del.
Matbrödet ser väldigt gott ut och jag kan känna doften ända hit.
Roligt när det lyckas med baket!
Ha det gott!

Ladyinblue sa...

Tack för titen och kommentaren. Du har många fina bilder här på bloggen din. Bilden på barnbarnet som äter hårt bröd tycker jag är så härlig. Hur gammal är hon? Jag kom att tänka på min son,han fyller 30 nu i slutet av feb. när han var runt året så satte han sig ner på golvet framför en låda som i den lägenheten var längst ner under skåpen. Där drog han ut lådan och tog en hel rund brödskiva, hårt, och började knapra. Har foto på det nånstans. Får se om jag hittar den vid tillfälle då ska jag läga in den bilden.
Ha en fortsatt bra dag/
Ulla