Fredags Vitsen - 2010

Fredags Vitsen höll jag på att glömma. Dags för en rolig-, tråkig-, snuskig-, barnslig-, historia av varierande kvalite. En del dåliga och en del bra, det beror på den som läser dem.

Här kommer ett gammalt men gott skratt:
På kyrkans förskola satt en klass och hade religionsundervisning. Läraren, som dessutom var både kyrkans körledare och kantor frågade lilla Lisa:
-Vem skapade universum, Lisa? Lisa, som satt och sov i bänken reagerade inte förrän Jonny,
killen i bänken bakom, stack sin penna i ryggen på henne.

-HERRE GUD! utbrast Lisa, men somnade om.
-Jajemän! Det stämmer, sa läraren. En stund senare fick den sovande Lisa ännu en fråga angående kristendomen.
-Vem är vår herre och ledare?
Även denna gång stack Jonny sin penna i Lisas rygg och Lisa hoppade till och skrek:
-JESUS KRISTUS!
-RÄTT! sa läraren och gick vidare till predikan om Adam och Eva i paradiset.
Lilla Lisa somnade om.

-Vad tror ni att Eva sa till Adam när hon fött 30 barn?
Jonny fnissade och stack pennan för sista gången i Lisas rygg.
Den här gången skrek Lisa irriterat:

-OM DU STICKER IN DEN JÄVLA GREJEN I MIG EN GÅNG TILL SÅ KOMMER JAG KNÄCKA DEN I 2 BITAR OCH STOPPA UPP DEN I RÖVEN PÅ DIG.
Läraren svimmade!


Take care out there ... ღ LottaM ...ღ

Andra som bloggar med , , , , , - http://intressant.se/intressant

4 kommentarer:

Maria i Sennan sa...

Den satt där den skulle...
Ja nu ser vi fram emot det här årets händelser
Så vi ses..Maria

ormbunke sa...

Tack för den du. Ett gott skratt på årets första dag. God fortsättning på 2010. Anita

Maria sa...

Tack så jättemycket för den fina och värmande kommentaren hos mig. Jag klarade mig helskinnad då jag kanade av vägen igår. Vet ännu inte hur det är ställt med bilen, den står fortfarande i diket på Kinnekulle. Det kommer nog ta lite tid att smälta detta, och så hoppas jag innerligt att året inte fortsätter som det börjat, utan att det bara blir bättre och bättre.
Kram Maria

Anonym sa...

lart mycket