Tumult artad morgon ....

Vaknade tidigt av klockradion som jag glömt stänga av kvällen innan, så det gjorde jag nu då den gick igång.
Har satt upp en adventsstjärna i sovrummet och den tänder sig omkring den tiden också, så där låg jag och avvaktade för att släcka den, då det inte är så kul att behöva ha den lysandes i ansiktet tidigt en lördagsmorgon.
Så där låg jag och väntade och plötsligt small det till i lampan och glöd singlade sakta ned på golvet. Jag for upp som skjuten ur en kanon och försökte tända lampan på nattduksbordet den var oxå död. Alla lampor runtom hade slocknade, det blev troligtvis en kortslutning, och det var bara att gå upp och fixa detta. Som jag sa till maken "tänk om vi hade varit bortresta".
Men nu var vi hemma och kunde snabbt eliminera all fara och kolla upp vad som hade hänt. Därefter var det omöjligt att sova så det var bara att gå upp och sätta igång med dagens övningar.

Hade gott och ta det lungt i julstöket ...


ღ LottaM ...ღ

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

Kadermo sa...

Usch vad otäckt med elektriska problem, min stora fasa. Jag kunde inte helelr sova idag, steg upp tidigt och satte igång. Tömde en bokhylla, förbereder julmat och plockar lite här och där.

ormbunke sa...

Usch! Det kunde slutat illa. Det blir att släcka stjärnan innan man åker hemifrån.
Men du kan trösta dig med at du kanske kunde ta det lite lugnare med julstöket när du hade mer tid när du startade dagen tidigare.Ha en skön lördagkväll. Anita

Anette sa...

Nämen fy vad läskigt! Ja, man kan aldrig lite helt på el-grejor. Hemma hos oss började det brinna i jordfelsbrytaren för några år sedan........men allt gick bra med det också som tur var. Fast man blir lite skrämd för man känner sig så säker när man har en jordfelsbrytare....Ha en bra kväll/kram Anette