Tema Fredag - Färgglatt

Vecka 47 -
Så lider denna vecka mot sitt slut. Idag är det tema fredag som vill att vi visar något färgglatt och om inte en båt fylld med hummrar är färgglatt så vet jag inte och smaskens är det oxå. Det är en arkiv bild som varit med tidigare och är tagen vid Göteborgs FiskhamnsFestival som går av stapeln i början av september.

klickbar bild
Titta på fler bidrag HÄR
Hinner inte titta runt hos Er som varit här hos mig.
Lämna gärna en kommentar så kikar jag in i morgon hos Er då jag återvänder från min lilla tripp.
ღ LottaM ...ღ

BloggRegistret.se

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

11 kommentarer:

Lasseivåmma sa...

Härligt, jag skulle kunna nöja mig med bara en till kvällen.

Solvarm sa...

Hej Lotta!

Underbar syn och goda är dom, men ack så dyra.

En skön solig fredag önskar jag dej.

Kram från Irene

@nemonen sa...

Färgglatt och gott dessutom.

ormbunke sa...

Den högen måste vara dyr.Trevlig helg. Anita

Misswhatsit sa...

Många humrar var det. Vilken härlig syn. Man blir riktigt hungrig. Ha en skön helg !

Anette sa...

Färgglatt och dyrt! Så många humrar. Nyåret är räddat........för många alltså. Själv har jag bara ätit hummer en gång. Den kom levande influgen till Maryland från NY......en speciell upplevelse! Ha en fin helg. /kram Anette

sinneskatten sa...

När jag bodde i Örebro hade jag en arbetskamrat som var från Koster, så varje år fick vi beställa humrar som vi fick levande att koka.
det var så gott, även om inte jag vågade att koka.
Jag log lite extra åt självaste hummerfiskaren så fixade han det.

cat sa...

Rött så det förslår:)

Mona sa...

Oj, jag bor i Göteborg och har inte hört talas om Fiskhamnsfestivalen. Det låter kul. Ser vekligen läckert ut!

Jah Hollis sa...

Färgstarka djur.
Speciellt när de är kokta. :-)

Petit Eyekiss sa...

Hummer är så gott, men man hinner ju svälta ihjäl innan man kommit in i den!
PS. Du har en Award att hämta hos mig!