Fredags Vitsen

Fredags Vitsen höll jag på att glömma men det är ju fredag den 13 så ...
Dags för en rolig-, tråkig-, snuskig-, barnslig-, historia av varierande kvalite. Får ofta tillsänt mig en massa historier som jag vill dela med mig. En del dåliga och en del bra, det beror på den som läser dem.

I Landstinget har fem kannibaler anställts som skötare.
Första arbetsdagen säger chefen:
- Ni har nu fast arbete, tjänar bra och kan äta i vår
matsal, så låt de andra människorna vara ifred! OK?

Kannibalerna lovar att inte röra kollegerna.
Efter fyra veckor kommer chefen igen och säger:
- Det saknas en sekreterare, är det någon av er som vet vad
det har blivit av henne?
Alla kannibalerna skakar på huvudena och svär på att de
inte har med saken att göra.

När chefen har gått vänder sig en av kannibalerna om till
de andra:
- Okej, vem av er miffon har käkat upp sekreteraren ??
En av kannibalerna svarar med låg röst och skuld i blicken:
- Det var jag...
- Din förbannade jävla idiot!, säger den förste.
- De sista fyra veckorna har vi ätit en vårdenhetschef, en IT-samordnare,
en verksamhetschef och en Tf verksamhetschef utan att någon har märkt
det och så skulle du prompt sätta i dig sekreteraren !!!!!


Tack Gisan för detta bidrag...
ღ LottaM ...ღ

BloggRegistret.se

Andra som bloggar med , , , , , - http://intressant.se/intressant

2 kommentarer:

Maria i Sennan sa...

njaa..näää..vet inte om den föll mej i smaken ;0)
Men må så gått...Maria

Petit Eyekiss sa...

Den är bra! Har hört något liknande om riksdagshuset, men där var det en städare som försvann!