TisdagsTema - Rättvisa

Vecka 43
Tisdagstema är denna omgång rättvisa eller rättvisemärkt. Jag köper ju ständigt rättvisemärkt brun socker"Lidl" men tyvärr häller jag upp det i min Tupperware behållare.
Slog upp ordet rättvisa i synonym- lexikon här på nätet:
rättvisa
1 rättrådighet,
opartiskhet, oväld, objektivitet, justhet, hederlighet 2 rätt, lag, rättsväsen 3 göra full rättvisa åt värdera efter förtjänst;göra rättvisa åt maten äta med god aptit
Så nu gäller det att finna en lämpligt foto till ordet rättvisa.
Mannen på fotot (aborginer) får bli min tolkning av dagens tema rättvisa.
Titta på fler bidrag klicka HÄR
ღ LottaM ...ღ

BloggRegistret.se

10 kommentarer:

Anette sa...

Ja, dom har nog haft det jobbigt, aboriginerna. Hoppas dom börjag få något som liknar rättvisa nu, även om jag tvivlar på det...../Anette

Karoleen sa...

Kul tolkning!

joacim sa...

Rättviseproblematik...

Pialotta sa...

Helt klart.. ja rent av glasklart Lotta:-)

LottaM ..ღ sa...

Svar till Joacim:
Tyvärr kommer jag inte åt att kommentera hos dig eftersom bloggen/hemsidan är endast för inbjudna gäster.
Tackar för din kommentar här hos mig. TACK, Tack

@nemonen sa...

Bra val av foto till temat.

Veronica sa...

Bra tolkning!!!!!!!!!!
=)

sinneskatten sa...

Såg här om dagen ett program om aborginier, det finns vissa samhällen där som det är förbjudet att dricka alkohol.
En av de saker som västvärlden såg till att det folkslaget håller på att gå under
Gillar din tolkning!

Wickans värld sa...

De har då verkligen blivit orättvist behandlade under årens lopp!

Åsa sa...

Okej, kanske har du tagit bort min kommentar (jag skrev ju här igår morse) eller så gick något snett när jag klickade på "skicka kommentar" Intressant och bra tolkning tycker jag och tycker inte alls det behöver vara "tyvärr" med Tupperware. Visst, det är en plastförpackning och allt vad det innebär, men hallå? De håller ju hur länge som helst och är väl ett bra mycket bättre alternativ än alla engångsförpackningar, påsar och annat slit-och-slängmaterial som vi förbrukar.