Överviktskurs

De som läser min blogg och är intresserade så kommer jag att lägga ut en del tips sedan är det upp till var och en att ta det till sig eller ej.

OH 4 Kostprogrammets dagliga bas

1. Kolhydrater 225 (275) g
Bröd, pasta, flingor, mjöl och böner, osötade kex

2. Proteiner 150 (200) g
Kött, fågel, fisk, korv, ost, ägg och pålägg

3. Mjölkproduketer 5 dl
Mjölk, yoghurt och lättfil

4. Fett 5 (6) tsk
Lättmargarin, olivolja

5. Frukt 4 st
Olika dagligen

6. Grönsaker - obegränsat
Siffror markerade med Rött gäller för kvinnor de andra för männen.

♥Det blir roligare att kommentera Dig, om Du kommenterar mig!♥

Andra som bloggar om , , , ,
http://intressant.se/intressant

BloggRegistret.se

1 kommentar:

Gisan sa...

Tips mottages tacksamt! Jag är så glad för diagrammet på viktklubben på nätet för där ser jag ju om jag har rätt förhållande i det jag äter. För det handlar ju inte bara om X antal kalorier. det ska ju vara X antal kalorier av rätt sort. Intressant och "jobbigt". Kramar...