Cleaning day.

Mamma är lik sin mamma skura, städa,diska, fäja ......
Städ dag som är en fredag. VARFÖR städas det alltid på en fredag?
Kan det vara något som hänger kvar från då man var liten och alla mödrar städade för att det skulle vara fint inför helgen.
Säkert är det fler som utövar denna åkomma från sin barndom, för så skulle
det vara .
Ja, så här har jag flängt runt och putsat fönster, strukit gardiner, bytt dukar, dammtorka, bytt lakan, och detta varvat med kaffetåren.
För att det ska vara fint inför helgen. Så nu kan man slappna av och njuta av det som komma skall ... vad vet jag inte.


♥Det blir roligare att kommentera Dig, om Du kommenterar mig!♥

BloggRegistret.se


Andra som bloggar med , , , ,

2 kommentarer:

Inger Maryissa sa...

Ja, sådana där "städ-skor" som på bilden vore nog inte så dumt ;-)
Undrar bara hur det blir när man doppar "fossingarna" i hinken ;-)

Ja, som jag minns så var det nog så förr att det skulle städas på fredagar för att det skulle vara fint till helgen.
Och sedan alla storstädningar till större helger, som t.ex. julen....
oj, vilket slit det var innan...
För då skulle det städas ordentligt i alla vrår, alla skåp osv.
Kommer ihåg hur jag fick hjälpa mamma med detta.

Ha en in fortsatt kväll och dag imorgon.
Kram

Famos/Menageriet sa...

Var finns dom att köpa?
Ha Ha! Jag skulle verkligen behöva ett par!
Tack för kommentaren och ha det så gott!