Jakten på ...

Jakten på ordlös onsdag fortsätter. Vem som håller i denna fotoutmaning vet man aldrig från gång till gång. De som höll i det förut är av någon anledning inte på hugget för denna fotoutmaning.

Ett gammalt bevingat uttryck från en film;
"I'm seeking here, I'm seeking there, I'm seeking every where".


Men jag kan ju bjuda er på ett foto iaf.

Dyker någon som håller i det - så länkar jag mig då. Det har ju hänt förut.


BloggRegistret.se

Andra som bloggar med , , , ,

http://intressant.se/intressant

15 kommentarer:

Trebarnsmamman sa...

Hej, vilken härlig skogsbild! Längtar ut i skogen :)

Har också lagt upp en ordlös onsdag!

Della sa...

Fin bild du har. Det har verkligen exploderat av svamp i skogen senaste tiden.

Har inte heller lyckats klura ut än om någon håller i Oo idag. Jag väntar lite med min bild.

maddo sa...

Vilken mysig bild! Vad menar du med ordlös onsdag? *kliar mig i hövve*

Ingrid sa...

Hejsan Lotta!

Vilken härlig svampbild.

Jag har också lagt upp en ordlös bild, men inte heller lyckats hitta någon har hand om OO idag.

Kram

mariannlostinline sa...

Gör som ni lägger upp en bild.
Att svampar kan se så skira ut!

Ninni sa...

Svamp, även om de inte är ätliga(?) får en att längta efter en lagom sval och tyst skog...raka motsatsen till var jag befinner mig...bullrig storstad i +31.
Du har inte heller hittat någonstans att länka till...
Ha det bra!

Solvarm sa...

Hej LottaM!

En skön höstbild du bjuder på.

Som du har sett, så lägger jag upp mina ordlösa bilder på Wordless Wednesday, det ger mej en bra övning i engelska oxå, när jag kommenterar.

Ha en skön onsdagskväll

Önskar Irene

Wickans värld sa...

Gillar din svampbild!! Dom är tom gulliga, dom svamparna!
Det finns visst massor med svamp i år. Jag gick svampkurs för många, många år sedan. Givetvis när det var dåligt svampår - vi fick nog se de flesta bara på bild! Hahaha!
Va´ e´ de´ för film???? Känner igen det!!!

wickan sa...

Jaaaa, den var det ju!!

♥ LottaM ♥ sa...

Svar till De som funderat på vilken film!
Filmen jag är ute efter i mitt inlägg i min blogg är
"Röda Nejlikan" en tidigare variant av "Zoro".

♥ LottaM ♥ sa...

Röda nejlikan
Från Wikipedia
Hoppa till: navigering, sök
Röda nejlikan är en roman av baronessan Orczy, utgiven 1905; den första i en serie ur vilken sammanlagt sex böcker översatts till svenska. Den utspelar sig under franska revolutionen. Huvudpersonen är en engelsman, sir Percival Blakeney, som under pseudonymen Röda nejlikan ägnar sig åt att i hemlighet rädda franska adelsmän ut ur Frankrike i slutet av 1700-talet.

Observera att blomman i originalversion inte är en röd nejlika utan en "scarlet pimpernel", det vill säga rödmire, Anagallis arvensis.


Filmografi [redigera]
Boken har också filmatiserats ett flertal gånger bl.a.

(1999) - Richard E. Grant som Röda Nejlikan (sir Percy Blakeney\The Scarlet Pimpernel)
(1982) - Anthony Andrews som Röda Nejlikan
(1934) - Leslie Howard som Röda Nejlikan
Den här artikeln är hämtad från http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6da_nejlikan

Pumita sa...

Den som söker... du verkar ha hittat många svampar iaf. ;D Ätliga eller inte, söta var de!

Inger Maryissa sa...

Vilket härligt foto på svamparna !
Ha en fin fortsatt kväll.
Kram

maddo sa...

Jahaaaa, nu fattar jag! Jag började fundera på varför massa människor hade "tisdagstema" på sin blogg.. *tröga mig* =)

Nu är jag lite klarare i huvudet iaf! *ler* Hoppas din dag varit bra! KRamar!

♥ LottaM ♥ sa...

http://ordlosonsdag.wordpress.com/

Lever vidare på denna adress
ha en fin helg!