Utflykt ...

Dagen var vikt för en utflykt av något slag. Eftersom vädret inte var på vår sidan valde vi att besöka Sjöfartsmuseet i Göteborg. Klicka på länken för att läsa om stället.

Dotter med sina två barn och mormor drog iväg på en heldag.
Barnbarn och mormor var i sitt essä lika entusiastiska båda två rusade vi runt omkring och tittade på alla fiskar i akvariet och alla båtar som var uppbyggda i olika mindre skalor.
Eftersom jag var inläst på Ostindiefararen sedan tidigare kunde jag förmedla lite till honom även om han bara är tre år. "Det ska börjas i tid det som krokigt ska bli" finns det något som heter.
Vid närmare eftertanke så är det ca 25 år sedan jag var där sist och då jobbade jag på dagis.
Eftersom det var fotograferings förbud så hämtade jag denna bild från GP:s nätupplaga.

Vi intog en lättare lunch i cafet, kan upplysa om att det var prisvänligt vilket inte hör till vanligheterna. Smakade gott och upplagt snyggt var det oxå.
Uppe på tredje våningen finns ett skepp som står till barnens förfogande att stoja och leka i under föräldrarnas uppsikt såklart. Där rusade barnbarn och mormor av sig. Där finns även bord och stolar plus en micro att värma medhavd matsäck eller barnmaten.
Utflykten avslutades hemma hos dottern och hennes familj med tacos och alla tillbehör till det, underbart gott.
TusenTack för det familjen Hj.....öm.

BloggRegistret.se


Andra som bloggar med , , , ,

http://intressant.se/intressant

Inga kommentarer: