Betong gjutning ...

FredagsFärg finns på min fotoblogg dagens färg är orange.
Idag var det dags för nya försök med mina gjutningar i betong. Den förra omgången sprack ju. Men de är så vackra ändå så jag har inte lust att slänga iväg dem bara därför - mönstern blev så otroligt härliga. Fick lite hjälp av maken denna gång.



Men visst är det vackert i mönstringen. Nästa gång de ska ur formen för gjutningen så ska jag göra som jag tänkt mig och inte lyssna på någon annan. Ville ha väntat några dagar till, men det var någon som sa att det var ok nu. Jag har ju ingen erfarenhet av att gjuta.


Har ju fixat dopgåvan till mitt lilla barnbarn Ella, tyvärr kan jag inte upplysa om vad det är för döttrarna läser ju bloggen och då är det ju ingen överaskning.



BloggRegistret.se
Andra som bloggar med , , , , , ,

3 kommentarer:

Syster Yster sa...

Nu är jag tillbaka igen. Kunde inte hålla mig längre :) Ha en skön helg!

Inger Maryissa sa...

Den högra bilden gjutningen ser ut som ett stort löv.
Ser jätte-fint ut.
Det måste vara roligt att hålla på med.
Ha en fortsatt bra kväll och helg.
Kram

Gisan sa...

Jag har tittat i böcker med betong-gjutning och det ser så härligt ut. har tänkt prova men inte kommit mig för. Kramar...