Ordlösonsdag ??? - Allsång på Skansen ???

OrdlösOnsdag blir det inget av har kollat in både här och där så det lägger jag på hyllan i malpåse till en annan gång. Nej förresten ger ut en egen ordlös-onsdag. Ett K-märkt hus på Herkulusgatan i GBG där är nu en glasögonbutik inhyst.

Här hittade jag en annan vikarie för ordlös onsdag. Tråkigt när den flyttas runt hela tiden. Men nu har jag lagt in permalänken på tre ställen. http://iutlandet.blogspot.com/2008/07/ordls-onsdag.html
Detta får bli min sista Ordlösa onsdag.

Nu till det som trycker på och vill ut ALLSÅNG på Skansen.
Fjant, trams och flams vart tog det härliga underhållningsprogrammet vägen.
Det har blivit ett program för inbördes beundran. Lasse Berghagen saknar dig Du var en sann underhållare nu är det en röra utan desslike.
Hänger inte med och alla dessa unga flickor som skriker sig hysteriska. Artister som inte kan sjunga våra allsånger eller äldre sånger för de kan varken text eller musik de förstör de härliga gamla slagdengorna. Ja det här kan man skriva om hur mycket som helst och som vanligt är baken delad så även åsikterna. Allsången som sänds på tisdagskvällarna urartar onekligen till det sämre.
Det kanske är dags att sända allsång från Göteborg Sveriges framsida för omväxling skull. Nu lär jag få alla poygriper (08:or) mot mig.
Skriv gärna kommentarer om vad Du tycker!


Andra som bloggar med , , , ,
FOTORUTAN - min fotoblogg
One Cup Of - receptsamling
En dörr på glänt - dikter & berättelser

1 kommentar:

Pumita sa...

Kakelugnen till höger är jätteläcker!

Allsång? Nej, inte för mig. Varken på tv eller live. Det är väldigt inne nu men jag har aldrig förstått tjusningen... möjligen att sjunga för det är ju kul men inte på Skansen och framför allt inte framför tv´n. :)