Dagens skratt ...

... åt maken.
Idag skulle maken kunna vara med i OS i höjd hopp.
För det avstamp han gjorde då han fick syn på ormskinnet går inte med ord att beskriva. Vet att han har en fruktansvärd respekt för allt vad ormar heter.
Han höll på att klippa gräsmattan då jag hörde någon bulta på dörren på framsidan huset.

Jag öppnar dörren lungt och frågar vad det är, hör bara något otydligt mummlande "humm, humm usch det är en orm där" också pekade han bort mot trappan vid grinden.

När jag då sa "vänta ska hämta kameran" trodde han att jag skojade. Du fotografera och med förmaning i rösten "gå inte för nära man vet inte var det tagit vägen".
Ormen var borta och kvar var bara skinnet som den ömsat.

Den hade troligtvis försvunnit med mellan trapp avsatsen för där är en jätte stor spricka som skulle lagats och nu blev det andra bullar av imorgon bär det av till affären och inköp av betong för nu ska sprickan muras igen ha ha ...
Den var troligtvis en snok och såg att den var jättelång säkert över en meter och lite till.
Ja det är kul när det händer lite.



BloggRegistret.se

FOTORUTAN - min fotoblogg
One Cup Of - receptsamling
En dörr på glänt- dikter & berättelser


Andra som bloggar med , , ,

2 kommentarer:

Inger Maryissa sa...

Så roligt du berättar om din make och ormen ;-)
Vilken otur att den var borta så du inte kunde fota den, men kul i alla fall med foton av skinnet den ömsat.
Alltid något ;-)
Ha en fin fortsatt sommardag.
Kram

Lia sa...

Hallå min vän! Ja, ronden i bloggosfären tror jag vi alla går någon gång i veckan. Trots semestertider=). Höll på att få en hjärtattack bara av att TITTA på det där ormskinnet. Jag är livrädd för dem, så jag skulle nog lätt kunna ge din make en match i höjd- och längdhopp!! Fy, och cool som du är går du hämtar kameran, hahahaha. Ha en underbar sommarhelg/ Lia