Kommentarer hos andra i repris ...

Funderat ett tag på det här med att kommentera varandras bloggar och att få svar på sina kommentarer. Allt som oftast kommenterar jag bloggar jag kikar in på bara för att visa att JAG varit där och tycker det är jätte kul om det gör det samma hos mig.
Men har märkt att de flesta bloggare antingen struntar i att visa sin närvaro eller oxå svarar de på kommentaren hos sig själva.

EXEMPEL: Går in på fotorutan.blogspot.com och ger en kommentar om fotona där. Då svarar hon/han på sin egen blogg fotorutan.blogspot.com ett svar.
Skulle vara kul om bloggaren svarade på bloggen jag kom ifrån,t.ex. På resa genom livet.

Nu tycker nog många att vad hon/han var kinkig. Varför svara när man inte är intresserad av vad den bloggaren skriver eller visar för bilder/foton. Jo bara för att visa att man varit där.
Vi kan ta "TisdagsTema" där jag vandrat runt bland Er som varit med och Ni är många och vet att där finns många som inte fått ett enda svar eller kommentar och en del får upp mot 30 -37 svar. Konstigt???
"OrdlösOnsdag" där är det likadant några får 0 kommentarer och några får 30 - 37 kommentarer.
Är det lite av inbördes beundran. Eller en tävling om kommentarerna. Ja vem vet inte jag. Bara något som jag funderat över.
"Fototriss" är oxå en sajt som jag kollar in och deltar i får se hur det går med detta. Denna sajt är ju så ny startade, men det är ju redan en viss klick som bara kommenterar varandra. Lite tråkigt för alla gör ju sin insats och så gott de kan med sina foton/bilder och vi är ju inga proffs eller???
"LinsBus" är ytterligare en blogg/temasajt där man visar upp sina foton/bilder och går in och kommenterar hos bloggaren oavsett vad man tycker. Man kan ju inte gilla allt man ser och det är ju helt OK.
Senaste LinsBuS var Sommarlov, sommar och lov kommenterat hos 12 stycken men bara fått två kommentarer tillbaka.
Hur kommer det sig??? Lathet, bryr sig inte eller okey - det är semestertider. Detta är ingen avundsjuka utan bara en undran om hur kommentarerna fördelas mellan olika bloggar. Alla kan inte älska alla. Finns säkert mer att skriva i detta ämne men jag nöjer mig här.
Till alla som läser detta GLÖM INTE KOMMENTERA. Det går att göra anonymt, men då är det inte fare play.Ha det gott uti data-rymden.


Andra som bloggar med , , , , ,

Inga kommentarer: